Sundhedstjek til virksomheder i Aalborg
Hos Klinik arbejder vi for at øge trivslen for virksomheder i Aalborg. Et sundhedstjek på arbejdspladsen tilbyder personlig rådgivning fra autoriseret sundhedspersonale, som vejleder medarbejderne i at forbedre deres individuelle sundhedssituation. Formålet med sundhedstjekket er at sikre optimale betingelser for medarbejdernes trivsel, både på arbejdet og i privatlivet. Gennem sundhedstjekket kan potentielle helbredsproblemer samt sundhedsrisici, relateret til f.eks. ergonomi og arbejdsforhold, identificeres og håndteres.
3 gode grunde til at give dine ansatte et sundhedstjek
- Forebyggelse af sygdomme og skader: Tidlig opdagelse af helbredsproblemer kan forhindre udviklingen af alvorlige sygdomme og reducere risikoen for arbejdsrelaterede skader.
- Forbedret trivsel og ydeevne: Sunde medarbejdere præsterer bedre, er mere engagerede og har en positiv indstilling til deres arbejde.
- Omkostningseffektiv organisation: Et sundhedstjek hjælper med at sikre, at virksomheden generelt set fungerer på et højere niveau, hvilket minimerer omkostningerne forbundet med sygefravær og skader.
Hvad er inkluderet i et sundhedstjek
Klinik tilbyder et sundhedstjek, der er skræddersyet til at imødekomme virksomhedens specifikke behov og medarbejdernes sundhed. Sundhedstjekket inkluderer:
- Fysiologiske målinger: Måling af vægt, BMI, taljeomkreds, fedtprocent, kolesterol, blodsukkerniveauer og blodtryk.
- Dagligdagsanalyse: Ved hjælp af officielle sundhedsråd og KRAMS-faktorerne anvendes en egenudviklet scoremodel (PeTri-modellen) til at identificere potentielle indsatsområder.
- Vane- og rutinebearbejdning: Gennem en åben dialog diskuteres værktøjer til at ændre fastgroede vaner og rutiner i hverdagen.
For yderligere information eller et uforpligtende tilbud kan Klinik kontaktes direkte. Vi ser frem til at hjælpe med at skabe en sundere og mere produktiv arbejdsplads i Aalborg.
Få et tilbud på Sundhedstjek til dine medarbejdere